2006. augusztus 15., kedd

Felnőttesdi

Minden olyan ojjektumot ösztönszerűen messze elkerülök, amin címer van.
Ez kicsit megnehezítette persze iskolás éveimet. De leginkább az olyanokat kerülöm szívesen, amiken szerepel a "hivatal", "önkormányzat", "megyei", "országos" szó. Vagy az, hogy Posta.
Ezek az intézkedős izék nagyon felnőttes dolgok. Ha rajtam múlt volna, ott tartanánk, hogy nagggyon sok birtokost felhívtam volna, talán néhány tanyát már meg is néztünk volna. S ennyi. Megmondom, milyen vagyok. Dolgoztasd ki velem egy világkörüli út részletes terveit, és én prezentálom egy napon belül, sok oldal terjedelemben. Sőt, el is indulok másnap erre az útra ha fizeted. De azt nem akarhatod, hogy ezt az anyagot mondjuk postára adjam. Vagy vízumokért sorban álljak még itthon. Életem nagy tettei közt tartom számon, hogy hajdan egyedül elintéztem a vállalkozói igazolványom, és bankszámlát is nyitottam. Na azóta se csináltam ilyen meredek dolgokat. Ezeknek a hivatalistáknak soha semmi se jó, valamiért mindig vissza kell menni, és folyton azt is mondják, hogy fizessek, és az nekem mindig gyanús, hogy át akarnak vágni, mert úgy amúgy semmit nem csinálnak, azért meg miért fizessek? Nekem az ilyen földhözragadtan hétköznapi dolgok nem mennek, akkor se, ha épp a földhöz ragadásért folyik a process. Tehát az ilyen idiótaságokat jólelkűen mindig meghagyom emberemnek, mert ő tud hivatalul és felnőttül beszélni (legalábbis kényszerhelyzetben nálam hajlamosabb így viselkedni), nem vakarózik és vág pofákat két perc sorbanállás után, nem hullik a haja a posta említésére, nem szórja szanaszét a szükséges papírokat, nem kávézza le őket, és általában nem is felejti otthon őket, amikor nem kéne hogy otthon maradjanak. Neki biztos lebeg közben a szeme előtt az a bizonyos Távoli Cél, amiért ezt megéri végigcsinálni. Én meg nem tudok közben ilyenekre gondolni. Tehát ő beszél folyton a bankkal, az ügyvéddel, földhivatallal, neki valahogy mennek ezek a hivatalos cuccok. Én cserébe jó vagyok abban, hogy profi titkárnő módjára mindig emlékeztessem az elintézendő baromságokra, emlékezzek mogadishui URL-ekre és járólap-nevekre, és kerekre nyitott szemekkel csodáljam Hősömet a hivatalokban véghezvitt tetteiért. A match made in heaven.

Nincsenek megjegyzések: