2012. július 29., vasárnap

Villámcsiga

És némelyik csúszik is.

Újabb bloggerlátogatás történt a Birtokon, melynek fő célja az volt (már ha muszáj ilyet keresni), hogy Nesztelencsiga Lucia kisfia, DaniMuci lásson egy kis vidéket is, ahol nem nejlonban vannak a csirkék például. Velük tartott Tarhonyakártevő is, akivel eredetileg az terveződött, hogy koprodukcióban leforgatjuk a Birtok TV újabb adását a csigatészta-készítésről, de különböző fennforgások miatt (csigázó hiánya) a projekt csúszik kicsit, ebben az ügyben csak a felcsigázottság maradt.
Nem mintha túl sok időnk lett volna bármire, mert a fordító-szerkesztő-író az olyan népség, hogy ún. szabadság alatt, hétvégén is a hátralévő karakterek stresszelik, de legalább kiderült, hogy Dani az anyai meggyőződés ellenére igenis szereti a nyers citromot (lásd még: a kisfiú, aki megmenti a citromhéjat a komposzttól) és a malacokkal is szimpatizál, Tarhonyakártevő pedig annyira sokoldalú, hogy az már gömb. Most épp hozott magával egy kisebb birkányi gyapjút, hogy egyszemélyes manufaktúraként fonalat fonjon miközben (többek között) az élesztőszelídítésről beszél. És mikor az is kiderült, miért van annyira lenyűgözve a rengeteg csalánomtól, akkor hatalmas nagy bogarat tett a fülembe, maradjon egyelőre titok, kísérletezés hamarosan indul, sajnos nem tudtam neki egy fél kertnyit bezacskózni belőle.
Közben ennél nagyobb kukoricákat ettünk, de ezzel a példánnyal szeretnék nevezni a nanokertészeti versenybe.
A házzal kapcsolatban egyébként jól összezavartak, Lucia a képek és a leírások alapján sokkal rosszabbra számított, én meg ettől rájöttem, hogy most már tényleg nem tudom objektíven szemlélni az állapotokat, sőt, már arról sincs fogalmam, hol kezdődik az objektív skála, de talán mindegy is.
A látogatás egy másik igen érdekes, most már reprezentatív mintával (Süni és Dani) igazolt tanulsága pedig az volt, hogy a kisgyerekek automatikusan visszafelé simogatják a macskát, ám a közhiedelemmel ellentétben a macskákat ez olyan nagyon nem zavarja.

20 megjegyzés:

Juhmeli írta...

A kukoricád verhetetlennek látszik, de majd körülnézek.

A macskasimogatási irány arányát erősítendő elárulom, hogy nálunk is csak így történik meg a dolog, szóval akkor négyből négy hátulról előre.

Fernel írta...

Tényleg, lassan hirdethetnél legkisebb termés versenyt, csatlakoznék én is :D

Piszke a Birtokról írta...

@Fernel: na most szerintem a meghirdetés Hobbikertész ésvagy Juhmeli privilégiuma lenne, főleg H. nyomja nagyon keményen a Tictac-dobozban elférő teljes szüretet :) De támogatom, hogy mindenki gyűjtse a fotókat nyár végéig a nanolényekről (Juhmeli patisszonja abszolút szépségdíjas pl.), aztán csináljunk belőle egy nagy közös galériát.

Nils Holgersonné írta...

nesztelencsigáékat én is szívesen vendégül látnám, legalábbis így blog alapján tűnnek cukinak (öö, bocs, ha ezt egy felnőtt nőre nem illik használni :D)

a nanokertészet nagyon menő, szerintem befutna az ágazat annyira, mint a bonsai fák.

Hobbikertész írta...

Az idei paradicsomtermésem szintén ígéretes, mert egyelőre szabad szemmel alig látható. :)
Süni is bírja a citromot, mi meg azt, ahogy eszi.
Csalánból főzeléket, ma hallottam a rádióban. :)

Piszke a Birtokról írta...

@NH-né: azt az új hype-ot képzeld el, hogy mostantól nem simán kis adagokat fognak nagy tányéron tálalni bazi drágán, hanem eleve mikroszkopikus méretű bonsaizöldségeket fognak művészien elrendezni, és ezt még sokkal drágábbért lehet majd adni, mert trendi.

@Hobbikertész: a fenti gondolatmenetet folytatva szerintem nekünk kéne eleve elindítani a trendet azzal, hogy jó sok pénzért vállalunk BONSAIZÖLDSÉG-TANÁCSADÁS workshopokat, aztán ha meg nekik nem sikerül, hát az nem a mi hibánk, ők a tehetségtelenek ;)

Juhmeli írta...

Csak nem szőni, fonni fogsz?

Piszke a Birtokról írta...

@Juhmeli: meglátjuk ;)

Szilvai írta...

Nanokertészet szakágban neveznék a hagymámmal és a fokhagymámmal.

Piszke a Birtokról írta...

@Szilvai: oké, nembloggerek nevezéseit gyûjtöm én, nekem lehet képeket küldeni :)

tms írta...

ti lesztek lassan mindenkinek a "falusi rokonai" :D

ember írta...

Ja, ez egy uj szolgaltatas tosgyokeres varosiaknak :)
Es orommel jelentem, hogy a mai napon kibujtak az elso petpalackos uborkapalantak!

Szilvai írta...

Köszönöm, akkor fényképezek!

Nyözö írta...

Macskasimogatást csak szőrmentén, az a lényeg. Amúgy igaza van a gyerekeknek, végülis a macskafarok feltűnőbb mint a fej, főleg ha a cirmos épp sündörög egy kis dögönyre várva és annál fogva könnyebben elkapható az állat. :)

Várjuk már a BirtokTV adását, macskasimogatós külön műsort is csinálhattok.

A nanokertészek rettegjenek, már 1cm-es az uborkánk, remélem nem nő tovább? :) És a legkisebb tök lehet a miénk lesz, hiszen csak vrágzik nonstop hetek óta, termés meg sehol... :) A nullástök fogalmat le kell védetnem, és aratni is hajvágóval fogjuk azt hiszem.

Piszke a Birtokról írta...

@Nyözö: khm, a visszafelét úgy értem, hogy száliránnyal ellentétesen, de általában azért fejnél (az én mintám szerint).
A nullástök tök jól hangzik, de akkor nehezítsük a versenyt: nálunk volt mínuszos cukkini is :) (elkezdett nőni, aztán eltűnt, de a nyomokból ítélve úgy, mintha a vakond húzta volna be a földbe lentről).

Nyözö írta...

@Piszke: Most akkor azzal tromfoljak, hogy van amit el sem ültettem? :D
Egyébként iszonyú lassan nő minden most felénk, már ha nő egyáltalán. Azért tegnap az utód lelegelte a negyedik számú paradicsomot, szóval válami van, de nem az igazi... :)

Azért gratulálok a vegavakondhoz! :)

Névtelen írta...

Nyözö-nek: A tökféléket úgy kell termésre birni, hogy meg kell verni őket. Fogsz egy hajlékony ágat és elvered a levelét! (Azért maradjon rajta.) Ettől úgy megijed, hogy a növekedés helyett elkezd terméseket hozni. Laci
(A perui lilakukoricám 3,5 m magas, és már kihányta a cimerét, de cső még egy sincs rajta!)

Messzenéző Minyon írta...

"annyira sokoldalú, hogy az már gömb"
Ez saját találmány, vagy hoztad valahonnan? Mert ha saját, én vinném tovább, matematikus-körökbe, mert nagyon tetszik!!

Piszke a Birtokról írta...

@MM: viheted, nincs rajta copyright, sztem nem saját találmányom, de már nagyon rég beépült a szótáramba, tán a fizikatanáromtól? Nem emlékszem

Piszke a Birtokról írta...

@Laci: most kapcsolok, hogy óriás perui lila kukorica??? Ezt így egyben nem is tudom értelmezni, utána kell néznem. A 'kihányta a címerét' az melyik fázis? (á, azt is már évek óta elfejtem megguglizni, hogy mi a címerezés, én nem építôtáboroztam soha)