2013. március 18., hétfő

Irány a kaszárnya!

Professzionális talajelemzés a házimunka váratlan hatásainak tükrében.

Érzem ám, hogy a felület nagyságához képest aránytalanul sok szó esik itt padlókról, de ilyen az átkok természete. Fogalmam sincs, milyen pallódzsinn lelkivilágába gyalogoltunk bele szöges bakanccsal már az elején, csak annyi biztos, hogy nagyon.

Az új fejlemény már megint én hibám, időgazdálkodási és logisztikai okokból én nyomtam a varázseszközt ember kezébe, hogy – a festett konyhapadló történetében először – mosson fel ő. Négy és fél négyzetméter fókázás után megmásíthatatlan döntést hozott: ez így takaríthatatlan, nem lesz újrafestve, mégis burkoljuk. 

Lépjünk hát vissza az elmegyógyintézet bejáratához.

Nekem most épp a beszántás és befüvesítés is jó opciónak tűnik. Amikor már nagy az elegem, akkor egy ritkán használt személyiségem a fa mintázatú linóleumra voksol. A szebbik érzékem elméletben még latolgatja a parafát és a szeletelt téglát, ez az énem viszont nyilván sosem nézett még bele a pénztárcámba.
Ilyet kérnék, mondjuk jövő hétre, köszi
Ezeken kívül csak az a lehetőség marad, hogy vizitálunk a régi kaszárnyában, ahol rejtélyes módon manifesztálódnak mindenféle, máshol sosem látott, de meglepően normális árú burkolatok, és választunk valami padlólapra alig hasonlító padlólapot. És addig is én maradok a felmosás-felelős.

50 megjegyzés:

Sheila G. írta...

láttam padlót tetőcserépből, az is szép volt.

Piszke a Birtokról írta...

@Sheila G.: tetőcserép??? Na ezt megnézem, ilyenről még nem is hallottam

Sheila G. írta...

eskü. vizet ugye bírja, tisztítani lehet.
és valami hihetetlen meleg érzés rálépni.

az biztos, hogy az ablakkönyöklőim abból lesznek.

Névtelen írta...

Mekkora az a konyha? Laci
(A hódfarkú tetőcserép felhasználására kerestem ötletet. Akkor láttam, hogy téglalap alakúra vágják, csiszolják és impegrálják. Úgy használják fel padlólapnak és falicsempének. Nem kicsit macerás!)

Piszke a Birtokról írta...

@Laci: ez tényleg nagyon macerásnak tűnik. A szeletelt téglában is elmélyedtem közben, négyzetméter-árilag még viselhető, de másfél centis fugákkal, elő- és utókezelésekkel elég nagy az elbaltázás lehetősége.
Összesen kb. 25 nm a felület, egyik fele a belépő-konyha, másik az ún. nappali.

Névtelen írta...

Anyukám folyamatosan fényezte a linóleumot. Apukám sokadszorra nagyot csúszott az azon elhelyezett szőnyegen és elvágta a talpát a küszöb fém része. Kilátásba helyezte, hogy feltépi az egész hétszentséget és beveti répával, ha anyu mégegyszer fel meri kenni... Úgyhogy a beszántás és befüvesítés nekem nem újdonság :)
Szücsi

Szerafina írta...

Apósomnál terméskő burkolat van a konyha-étkező stb nagy helyiségben. Takaríthatatlan, olyat, vagy hasonló felületű padlót neeeeeeeee.... :) A gyerekeket fürdés után ölben kell elvinni a szobáig, mert különben bokáig újra szürkék lesznek. Takarítás után, mert amúgy térdig.

Piszke a Birtokról írta...

@Szerafina: gyerekkorom balatoni nyaralójában a metlachi-mozaik volt ilyen. Rohadt nehéz takarítani, cserébe fölösleges. Ennyi idő után az biztos, hogy itt bármi is lesz, nagyon kosztűrőnek (esetleg koszt láthatatlanná tevőnek) kell lennie

Szerafina írta...

Remélem, hamar megtaláljátok a megoldást erre, mert nálunk is esedékes a padló, és egyre inkább járólapokat nézegetünk, mert az olyan PRAKTIKUS! csak ha belegondolok, mennyit kell majd ezt nekem mondogatnom magamban, amíg legalább kezdem elhinni... ó, miért is nem lehet cementlapunk....

Piszke a Birtokról írta...

@Szerafina: bírnám én is a Mozát nagyon, ha tizedébe kerülne...

Sheila G. írta...

hát ezért lesz nekünk-mint már említettem egyszer- műgyanta.
semmi rés, semmi porózusság, semmi egyenetlenség.

Piszke a Birtokrólb írta...

@Sheila G.: azóta már ezen is gondolkodtam (fejben van ám tartva mindenki összes régi tippje :D), de az nekem továbbra is túl fényes (meg házilag - gondolom - nem igazán kivitelezhető). Kicsit utálom, hogy a praktikumot nem nagyon tudom összehozni a nekem tényleg tetsző megoldásokkal.

Mézeskalács írta...

Sajnálom, hogy ti is ugyanolyan tapasztalatokat szereztetek a betonfestékes padlóval mint mi:(

Piszke a Birtokról írta...

@Mézeskalács: pedig nagyon bíztunk benne, és a kevésbé igénybe vett (meg glettel nem javítgatott) részen a nappaliban teljesen jó. Azt mondjuk nem értem, hogy pl. egy műhelyben ez hogy lehet teljesen strapabíró, vagy hány rétegben kenik fel hozzá.

Nyözö írta...

Piszke, ha még nem késő nézd meg ezt: http://www.creaton.de/hu/termekek/padozat/teljes-attekintes/estrichziegel/

cserép is, természetes is, nem túl macerás lerakni, vesződni se kell a vízállósítással (bár a márminálás mintájára az impregnáld-úgypregnáld fordulat se rossz, de ez ugye tekinthető erősen mellékszálnak).

A tetőcserép nem teljesen vízálló, ált. lefolyik ui róla a cucc az eredeti helyén (értsd tető), és az sem baj ha egy nap alatt szárad ki... :)

Nilüfer írta...

Na és a faparketta, vagy hajópadló jellegű külsőt öltő járólap? Istentől elrugaszkodott ötlet? Mosható is, strapabíró is, és jól is néz ki/szerintem/.csk megemlítem:)

Piszke a Birtokról írta...

@Nyözö: mi több, repregnált (és retardált :D). megnézek én mindent, köszönöm, semmi sem késő :) (a projekt nem életbevágóan sürgős, csak jó lenne, ha végre már normálisan nézne ki)

@Nilüfer: nem, sőt, a járólapos ötletek között első helyen szerepel ez a verzió, ha normális árban találnánk olyat a kaszárnyában, arra szavaznék (mert láttam már olyat élőben, lerakva, és vessetek a mókusok elé, de szerintem is jól néz ki)

Piszke a Birtokról írta...

@Nyözö: ááá, köszönöm, ezzel a linkkel most már összeállt egy bennem régóta zűrzavaros kép (felteszem Sheila G. is erre gondolt?). Igen, nálam ez is erős befutó lehet (ilyenen sétáltam már mezítláb, jó), minden csak ár kérdése.

Sheila G. írta...

nem erre gondoltam. teljesen átlagos cserepet láttam lerakva, kezelés nélkül.

Piszke a Birtokról írta...

Na de az hullámos/vájús, nem? Tényleg nem tudom elképzelni. Releváns fotókat nem találtam ilyen keresésre

Sheila G. írta...

vályúsat láttam.
domborút meg könyöklőként
de léteznek teljesen egyenes cserepek is.

de én nem raknám le, amennyi kosz nálunk van, takaríthatatlan lenne. szóval jó lesz nekem a műgyanta. ami hát igen, fényes, viszont ezt felülírja a takaríthatósága. már megbolondulok a sok kosztól.

Piszke a Birtokról írta...

@Sheila G.: ó :( hát akkor sajnos a tetőcserép nem opció

Névtelen írta...

Piszke!
A "Tondach Csornai Hódfarkú 19x40" cserép majdnem téglalap alakú és egyenes a felülete.
Vagy ebből az utolsó képen lévő? http://www.jofogas.hu/baranya/Burkololapok_tobb_formaval_es_meretben_8669047.htm
Az fontos kérdés, hogy mennyivel lehet emelni a padló szintet. A cserép, vagy cementlap legalább 2 cm, a járólap 1 cm, a linóleum 5 mm.
Régen nálunk úgy csinálták a padló szinezését, hogy a fris betonra tettek vékony misungot rostált sóderból és a simitás után beszórták valamilyen por festékkel és újból elsimitották cirkásra. Két szinnel vegyesen jó terepszinű lett! Laci
(Minyon konyhájában van olyan járólap ami neked tetszene!)
(Szerefina: van bontott cementlapom 9+12+5 m2-es helyiségekből 90 %-ban megvan. Különböző minták voltak és ingyen vihetitek.)

Piszke a Birtokról írta...

@Laci: ez szép felület, viszont ívesnek tűnik, szerintem inkább falra való. Az emelhetőséget ember tudja megmondani, kb. a járólap vastagsága még extrák nélkül belefér, a vastagabbhoz trükközni kell.
Ilyen színezett betont ember apukája is csinált régen, de belülre olyat nem szerettünk volna (most meg már nem is lehet). Minyon konyhájába mindjárt benézek :)

Névtelen írta...

Ha nem találnád:
http://enkisfalum.freeblog.hu/archives/2011/07/31/Vegre_keeeesz/
Laci

Piszke a Birtokról írta...

@Laci: aha, ez szerintem pont az, amit Nyözö küldött, de rákérdezek MM-nél.

Nyözö írta...

@Piszke ez elvileg direkt padlólap. :) És úsztatva teszik le, vagyis az alja nincs ragasztva csak az élei. A fent linkelt lap alján vannak PDF-ek, lerakását is vázlatolják, nem tűnik ördöngősnek. :) Plussz jól alá lehet szigetelni, hamáregyszer.

Én meg az előbb találtam a kertben egy cserépkályhát, egy fáraófejet és egy csontfaragott lányalakot :) Szüreális egy hely ez...

Piszke a Birtokról írta...

@Nyözö: küldjem a gipsz Máriát, hogy jó társaságban legyen? :D (nem kérdem, hogy egy cserépkályha hogy volt képes elbújni)
PDF-et ember már át is tanulmányozta, épp forgalmazót/árakat keresek, ilyen padlón ugyanis már jártam is, takarítottam is, csak azt nem tudtam eddig, hogy kellene keresnem.

Messzenéző Minyon írta...

A mi klinkertéglánkat tisztán tartani nagyon egyszerű, már ha az elején nem sajnáltuk az időt és a fáradtságot a három rétegű olajozásra. A zsíros szennyeződést imádja, egyből beissza, a színe miatt még az sem gáz, ha paprikás. Elég időnként ecetes langyos vízzel felmosni és csillog-villog. Csak arra kell vigyázni, hogy ne érje vegyszeres (zsíroldó) tisztítás. Ez ránk nézve elég egyszerű, de a buzgómócsing duracellnyuszi vendéget is le kell lőni, amikor a folyékonyszappanos flakonnal közelít a felmosóvödör felé. De legalábbis sértődés árán le kell üvölteni a fejét.

Piszke a Birtokról írta...

@MM: anyáinkon kívül ennyire buzgár takarítótroll ismerőseink nincsenek :D Viszont kutyamacskasárosbakancskonyha okán én általában mosószódás vízzel mosok fel, ha jól érzem, akkor ez itt nem jó megoldás.

Messzenéző Minyon írta...

A mosószóda szerintem sem jó, de az ecet-mikroszálas felmosó kombó tényleg mindent egyből eltávolít! Nálunk is van sár rendesen, ráadásul agyagos.

Nyözö írta...

@Piszke: a cserépkályha csempékre szedett állapotban settenkedett. Van a kert végében egy randa betonhullámpalás tető, ami alá be van meddőhányva egy halom ajtótok, ablak, mifene... Ezt így örököltük, ahányszor hátramegyek lelek valami vicceset. Na két szocreál fémlábú,kaylóalakú(?) fotöj alatt leltem az első cserepeket, aztán az ajtókeretek alatt bebkukucskálva a többit. Ránézésre kiad egy egész kályhát is akár. :)
Nem népies, csak olyan középbarna színű, geometrikusan rücskös meg sima. Némelyikben még megvan a beletapasztott tetőcserép is.

GMarit csókoltatjuk innen is! :) Ha más nem lesz ezt a szobrot majd felógatom egy tölgyfára. Ha már egyszer fára-jó a szívemnek szobra :)

Piszke a Birtokról írta...

@Nyözö: cserépkályha, darabokban, középbarna, a hullámpala alatt? Szerintem te itt laksz a szomszéd utcában :D :D

Nyözö írta...

@Piszke a képek alapján felétek túl lapos a terep... :) Itt mifelénk még kerten belül is meglehetősen "n-edrendű" a domborzat. :D

Andicsek írta...

a szomszédomnak tegnapelőtt égett le a háza teteje, kompletten azzal együtt ami alatta volt komplett lakás), két személy és egy platós teherautó társaságában valamint egy komplett 30 éve gyűjtögetett asztalos műhely (szerszámok) valamint egy 500 ezres konyhabútor tokkal vonóval aztán egy másik ház összes nyílászárójával. cuzammen. felajánlás, adomány gyanánt kaptak 1200 négyzetméter hódfarkú cserepet, de gyanítom biztos nem adna belőle. smucig is meg sváb is,.. de sajnálom.

Piszke a Birtokról írta...

@Andicsek: sajnálom őket, de pont az előbb jártam nálad, a csibéket még jobban sajnálom :(

Mátrai, a dizájnerológus írta...

Elolvasgattam a tanácsokat is. Nincs itt szükség az én okosságaimra. Helyette megosztok egy rövid izét, mely a női lélek kiszámíthatatlansága és a padlók viszonyrendszeréről ad némi infót.

(Árakat nem írok, a horror-oldal máshol van.)
Négy éve építettünk házat. Konyha egybeburkolva az előszobával, közepesen drága járólappal. Tegnap mondja asszonyka: mutattak neki a szomszédok egy járólapot (fautánzat), s az igen tetszetős lenne (4 éve ilyesmi csak a fürdőbe futotta, mert tényleg horror ára van az igazán szépnek!). Hát hogy törjük föl a "régit" (4 éves!) és tegyük le ezt a "csak most, csak neked" kedvezményes cuccot.
Mondom: hát ezt most hogy?
Mondja: hát ezt csak most így.
Mondom:........
Mondja:........
Mondom:........
Mondja:........
Mondom: Jó, akkor költözök, nem akarok építkezni megint belül, különben is mindjárt kész a tyúkól meg a góré, megyek oda lakni. Különben is vágyom már az agyagbeltérre.
Summa kompromisszum: új járólap nem lesz, helyette a nappaliban csiszoljuk föl újra a mára már beállt éger pallót.


Kérdésem: Nektek nem kell ez a kiváló minőségű, fautánzatú, fagyálló lap? "Csak ma, csak neked" áron? Ócó, jó.
Kérdésem még: MÉRT? 4 év oszt kuka?
:-)

Piszke a Birtokról írta...

@Mátrai: mennyire óccó az a jó? (mert pont nálatok láttam először élőben, hogy tényleg tud jól kinézni). Ámdeviszontellenben a többit nem tudom megmagyarázni, illetve beszélgettünk is erről múltkorában, hogy mi azért várunk inkább éveket derékig építkezésben, hogy végül az Igazi kerüljön le/fel/rá, ne egy kompromisszum. Elkerülendő ezzel a kendteknél feltört szituációt.
+
Agyagbeltérileg költözhetsz hozzánk: beszakadt a pajtapince, tehát felülvilágítós, jól szellőző agyagbarlang egész nyárra kiadó :)

emiGrants írta...

Piszke!
Nálam már vagy 10 éve Bramac beton tégla formájú lap van majdnem mindenütt és isteni. A tornácon, a konyhában, az elõszobában, mindenütt, kivéve a lakó meg hálószobákban, ahol hajópadló van. A Bramac istenien rusztikus, totál úgy néz ki, mintha tégla lenne, de annál sokkal masszívabb, tartósabb és mégis jól néz ki. Most megnéztem, egy hete jött ki az idei katalógus és jelenleg 2532Ft +ÁFA négyzetmétere. Nem olcsó, de nem megfizethetetlen. Persze nem ismerem anyagi körülményeidet. Mosni is egész jól lehet, bár durva a felszíne, amibõl kifolyólag persze nem csúszós, viszont elég gyakran kell mosni, mert akkor beszorul a kosz az egyenetlenségekbe. Én nagyon szeretem, mert elnyühetetlen és szép is. Persze ez izlés kérdése, de nézd meg, hátha tetszik! :-)

zazálea írta...

te,hát nekünk ilyen a fürdőszobánk, lefényképezzem?

Piszke a Birtokról írta...

@emiGrants: hát tök jó ötleteket adtok, nagyon köszi :) erre a bramacra most ember szeme is nagyon felcsillant (nálam a klinker és Nyözö ajánlata is játszik még, csak arra nem találtam árat/forgalmazót). Lerakási költségeket még nem néztem, de a négyzetméter-ár még épp reális kereten belül van.

@zazálea: perszehogy, várom, köszi!

Névtelen írta...

A kérdés, hogy bele fér-e 2 cm padlószintszint emelkedés? És mivel a padlófesték tapadása kétséges, mennyire lesz nehéz eltávolitani? Laci

Piszke a Birtokról írta...

@Laci: kiméregettük közben, az 1,7-2 cm még éppen oké (a spájz és a vendégszoba küszöbe az, aminél kicsit necces, de megoldható). A padlófestékre burkolásnak utánajárunk, legrosszabb esetben felkaparjuk, alatta padlopon.

Sheila G. írta...

megkérdeztem a saját, különbejáratú építészemet, azt mondta, a bramac betonlappal pont ugyanaz lesz a problémád, mint a jelenlegi padlóddal...

Piszke a Birtokról írta...

@Sheila G.: gondolom nem az, hogy hámlik a felület :D Takarításra vonatkozott?

Sheila G. írta...

igen. porózus, göcsörtös, stb.

emiGrants írta...

Csak egy egész picit göcsörtös, (hogy ne csússzon) de gyakori felmosással megoldható, hogy ne ragadjon állandóra hozzá semmi. Szerintem nem porózus. Majd én is küldök fotót, amit olyan kritikus szemmel nézzetek, hogy nem vagyok egy otthon tündér, utálok takarítani és 10 éve van lent a konyhában.

Zsuzsa írta...

Egy nyuszifül a hó alatt...
gondolkodik: a tél maradt,
vagy eltévesztettem a napot?
Esetleg a Télapó vagyok?
Gyorsan futás, le a patakra -
szokott ábrázatomat mutatja;
akkor hát mi a baj, nincs
tavasz - tán ellopta a
róka, a ravasz?
Nem tudják, hogy most
én jövök sítalpakon a hegy
mögött? A sok-sok fenyő bólogat.
Én tudom jól a dolgomat,
kosárkámban hímes tojás,
a butykosban meg áldomás,
locsold meg hát a torkodat,
üzenj a télnek most hadat:
s hogy elűzzük a hideget,
kívánok boldog ünnepet!

zsuzsi írta...

Mi anno a vallalhatatlan (es epitoiparban dolgozokent megbocsathatatlan modon) azonosithatatlan anyagu burkolatra raburkoltunk parafalapokkal. Az volt a legolcsobb azon burkolatok kozul, amit magunk le birtunk rakni (ertsd en, mert a pasi csak eros, de finom munkara alkalmatlan Hulk, o vagta, ahhoz kellett csak ero), ketszer lelakkoztam (ha a konyhaba kerult volna, akkor meg parszor megtettem volna, de ott volt mar lino es penzunk meg tenyleg semmi). A lakkozatlan parafa volt a legolcsobb, a lakk meg szinten nem draga. Vizallo lett, legalabbis a felmosast sokkal jobban birta, mint a laminalt padlo. Szerettem h meleg es puha, a szine is tetszett, lakkozva sem csuszott es persze olcso volt.

Piszke a Birtokról írta...

@zsuzsi: nézegettem én is, de nem állítanám, hogy jelenleg túl olcsók (vagy rossz helyen néztem)