2013. május 20., hétfő

Fűszeres bukta

Vigyázni kell a számra.

Tudtam, hogy egyszer eljön ez a pillanat, ezzel együtt nem számítottam rá, de mint kiderült, simán túlélhető. Nyilván a környezeti viszonyok is segítettek.
Miután a közösségi kertészetünk több különböző helyről érkezett fűszernövény-palántáit ezres nagyságrendben elföldeltük, maradt még egy hely, ahonnan mi szedtük össze a hiányzó kis zöldeket.
Nekem ilyen a tündérjátszótér. A kedvenc Pest környéki tavaim közelében lévő kertben fel se tűnik, hogy áll egy ház is, mert a kisebb hangárnyi fóliasátor és a félig földbe épített melegház lakói uralják a képet. Fűszergyerekek mindenhol, pár színes virágsihederrel feldobva, csupa illat és természetes rend, és még Karcsi macska is jó fej, nem csak a kertészpár.
Ők a polgmest anyukájának kertjéből érkeztek ősszel a falusi epervezetéken keresztül, láthatóan jól vannak

Ahogy az velünk gyakran történik, a 11 és fél percre tervezett megyünk, kifizetjük, bepakoljunk, jövünk történet óránál is többre duzzadt, mert hát növények fölött még jobban indul a beszélgetés, mint az ebédlőasztalnál. És akkor egyszer óvatlanul azokkal a szavakkal definiáltam a kerti projektet, ahogy egyszer itt is, és L. kicsit zavarban, szinte félve megkérdezte: nem te vagy Piszke a Birtokról? (lehet, hogy nem nagybetűkkel mondta).
Az inkognitóm leplének hasadása nem is reccsent túl nagyot, én talán gyorsabban túltettem magam rajta, mint L., és aztán folytattuk tovább a növényekkel, az extra házituning melegház-felszerelésekkel, meg úgy az élettel, a világmindenséggel, meg mindennel (a fodormenta jól érzi magát, köszi még egyszer!).
Tekintve, hogy mostanra jó pár fűszernövénypalántással sikerült már tapasztalatot szerezni, nagyon határozottan őket ajánlom mindenkinek, aki már a kezdetektől bio iskolában nevelt fűszernövényekre vágyik – keressétek őket a termelői piacokon vagy a fólia alatt. (Vannak szép virágaik is, de azokhoz kicsit sem értek.)

10 megjegyzés:

Hobbikertész írta...

Én meg azt hittem, sütöttél... :D

Névtelen írta...

A nagyság átka!
Milyen árfekvésben vannak? A bazsalikom egyik évben sem akar sikerülni. Lehet, hogy egyszerűbb megvenni tőlük. Laci

Piszke a Birtokról írta...

@Hobbikertész: igyekeztem ilyen furmányosan elsunnyogni a dolgot :P
@Laci: 240-300 Ft, van árlistájuk az oldalon

Mátrai, a blogtalan írta...

Fölismertek. Nagy dolog. Innen már nincs visszaút az ismeretlenség óvó ködébe. Már csak az kérdés, hogy bio-parasztként, vagy bloggerként ismer meg a világ falun túli része.

Mátrai, a paréj írta...

Megnéztem az ajánlott linken az árakat! Krisztus az égbe', ennek alapján nekünk egy kisebb vagyon kókad a kertben! Most már értem, miért nem enged az asszony kapálni! Egy kisebb tőzsdekrach kutyapöcse lenne ahhoz!
Hé! Öntözzél, Anya!

Piszke a Birtokról írta...

@Mátrai: látod, nem értetted, mit rajongtam annyira a mentátokért... Bioparaszt vs. blogger: na ez a jó kérdés. De most inkább nem gondolkozom el rajta

Névtelen írta...

A Szimpla Piac árai nem nekem valóak. Inkább maradok a Biogazdaboltnál! Laci

Piszke a Birtokról írta...

@Laci: a Szimplának szeretem a hangulatát (a piacnak meg a kocsmának is), de az árak nekem se valók, főleg úgy, hogy csomó mindent már magamnak is megtermelek/megcsinálok.

Névtelen írta...

Akkor ez neked szól:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=qIvX_pQyeIo
Laci

Piszke a Birtokról írta...

@Laci: hát ez kész :D:D:D Eddig a nevüket se hallottam, de asszem bejön nekem, meghallgatom a többit is, köszi!